Rzecznik praw klientów AAA AUTO: liczba zażaleń maleje pomimo wzrostu sprzedaży
Szanowni Klienci AAA AUTO,
W ciągu ostatnich 12 miesięcy zażaleń i reklamacji było mniej niż 0,2% z całkowitej sumy 90 000 sprzedanych samochodów w krajach, w których funkcjonuje AAA AUTO. Biorąc pod uwagę wzrost średniej ceny sprzedawanych samochodów, znaczna część klientów powoli zaczyna zdawać sobie sprawę, że im wyższa inwestycja początkowa w używany samochód, tym mniejsze późniejsze koszty naprawy i wymiany części. Wraz ze wzrostem liczby sprzedanych samochodów w „lepszej kondycji“ maleje liczba reklamacji i zażaleń. Szereg reklamacji wynika z niewystarczającej znajomości dokumentacji umowy, dlatego też należy pamiętać, iż wszelkie dokumenty należy podpisywać po dokładnym ich przeczytaniu, szczególnie dotyczy to zakupu na kredyt.
W swojej praktyce spotykam się z tym, że ludzie nie wiedzą, jakie usterki można reklamować. Niezaprzeczalne jest, iż samochód używany jest w dużym stopniu zużyty, stąd też można go kupić w niższej cenie niż nowy. Należy jednak liczyć się z tym, że znajdują się w nim części i zespoły, które podlegają bieżącemu zużyciu, za które sprzedawca używanych samochodów nie może odpowiadać. Należą do nich elementy układu hamulcowego (np. klocki i tarcze) lub części przekładni.
Moim celem jako rzecznika praw klienta jest znalezienie takiego rozwiązania w sytuacji sporu, aby klient był usatysfakcjonowany. Służę pomocą w sytuacjach, kiedy Państwo jako klienci będą mieć wrażenie, że Wasze reklamacje, zażalenia lub skargi nie zostały rozpatrzone zgodnie z obowiązującymi przepisami lub ogólnymi warunkami handlowymi - czy reklamacyjnym. Dołożę wszelkich starań, aby obie strony sporu znalazły polubowne rozwiązanie.
Jeżeli chcą Państwo skontaktować się ze mną, proszę skorzystać z formularza na tej stronie i wpisać do niego maksymalną liczbę informacji, abym był w stanie dokonać szczegółowej oceny przypadku. Po wysłaniu formularza skontaktuję się z Państwem w ciągu kilku dni z propozycją dalszego postępowania. Wszystkie pytania z formularza są automatycznie rejestrowane. Związane z nimi przypadki transakcji są ponownie analizowane i na ich podstawie jest egzekwowana osobista odpowiedzialność konkretnych pracowników
Z poważaniem
Vojtěch Toráč